סקר אבטחת מידע

מה המשמעות של סקר אבטחת מידע?

רובנו מבינים שכאשר מתבצע סקר אבטחת מידע, הכוונה היא בעיקר לצעדים הטכנולוגיים שאותם יש לנקוט, על מנת להבטיח כי המידע יהיה שמור היטב, כי נוכל למנוע מצב של פריצות דרך הרשת לשרתי הארגון, וכיו"ב. אולם, למה בדיוק הכוונה כאשר מדובר על סקר אבטחת מידע? כאן המצב הוא שונה לגמרי, כי התחום של אבטחת מידע פיזית קשור ממש לאמצעים  הפיזיים שבהם אנו נוקטים כדי להגן על שרתים ומחשבים בהם המידע שמו. לכן, בעזרת סקר אבטחת מידע, נוכל גם לשים לב כיצד ניתן למפות את הסיכונים הפיזיים על אבטחת המידע – ובאילו אמצעים פיזיים ניתן לנקוט מנגד.

אבטחת מידע

מיפוי של סיכונים ופתרונות

מצד אחד, כשעושים סקר אבטחת מידע תמיד יעלו כל הסיכונים הפיזיים האפשריים. סיכון שכזה יכול להיות בעצם הניסוי פריצה וגניבה פיזית של השרתים .זה אמנם נדיר אבל בהחלט יכול להתרחש. סיכונים אפשריים שיעלו במהלך סקר אבטחת מידע קשורים כמובן לאסונות אפשריים שיגרמו לפגיעה בשרתים – שיטפונות גבוהים, פגיעה במערכת המיזוג בחדר השרתים, קצר חשמלי, שריפה שפורצת במקום, וכיו"ב. כל אלו סיכונים קשים מאד שאף לא נדירים בהכרח.

לכן חשוב מאד לשים לב לצד השני של סקר אבטחת מידע והוא הצד של הפתרונות. בסקר הנ"ל אתם תקבלו מיפוי מלא של כל הפתרונות שאותם כדאי לאמץ. החל ממערכות לגילוי אש ועשן, דרך מערכות לבקרת טמפרטורה ולחות – ועד לפתרונות שיאפשרו לכם לבחור את המאבטחים הטובים ביותר לאזור של חדרי השרתים בארגון שלכם.

גם זה סיכון ששווה מחשבה

שימו לב שהחשיבות של סקר אבטחת מידע היא עצומה, דווקא על העובדה שכיום זה תחום שנוטים קצת לזנוח אותו. אל תשכחו שגורם טכנולוגי יכול להיפגע לא רק מרחוק – אלא קודם כל מפגיעה ממשית ופיזית בו.

כתיבת תגובה