דיקור סיני

תורות שונות בתחום דיקור סיני

הרפואה הסינית הפכה בעשור האחרון למאוד מקובלת בעיני אנשים רבים גם בעולם המערבי, ורבים נהנים מן השיטות שלה על מנת להתגבר על בעיות בריאות שונות כאלה ואחרות. כבר מראשית המצאתו של דיקור סיני, פותחו אסכולות שונות לטיפול באמצעותו. אסכולת חמשת האלמנטים או בשמה האחר, "תיאוריית חמשת האלמנטים" היא אחת מהן. שתי תיאוריות נוספות אשר קשורות אל דיקור סיני, הן תיאוריית ה- TCM ותיאוריית הגזעים והענפים שמקורה ביסודות פילוסופיים ואסטרולוגיים, שהסינים האמינו כי הנם קשורים בקשר ישיר למצבו הפיזי והנפשי של האדם.
Treatment by acupuncture. The doctor uses needles for treatment of the patient.

תיאוריית TCM של דיקור סיני

תיאוריה זו שייכת לאסכולת הרפואה הסינית המסורתית ובאמצעותה קובעים את סוג הטיפול המומלץ באמצעות דיקור סיני. האבחון בשיטה זאת נעשה על ידי בדיקת הלשון והדופק ועל מנת להשלים את טיפול הדיקור ולהבטיח טיפול יסודי ונרחב יותר, מטפלים על פי תיאוריה זו נוהגים גם לשלב צמחי מרפא ומוקסה. מאפיין נוסף של תיאוריית TCM הוא איתור של קבוצת  הנקודות שתתאים לסימפטומים של המחלה.

תורת הגזעים והענפים בטיפולי דיקור סיני

תורת הגזעים והענפים עליה מתבסס טיפול דיקור סיני, פילוסופית יותר מהתיאוריות האחרות ברפואה האלטרנטיבית. תיאוריה זו מייחסת לנקודות השונות בגוף האדם, איכויות אנרגטיות שונות. איכויות אלו נקבעות על ידי הקשר בין הנקודות למרידיאנים. את הטיפול באמצעות דיקור סיני המבוסס על תיאוריה זו, קובעים לא רק על פי בדיקת הדופק והלשון, אלא גם על סמך המפה האסטרולוגית של האדם, כאשר המטרה היא להחזיר למטופל את האיזון האנרגטי שיביא להחלמה.

שיטות טיפול באמצעות דיקור סיני

מי שבוחר לטפל באמצעות גישת הגזעים והענפים יבצע את הטיפול באמצעות כמה מחטים בודדים שיוחדרו לנקודות השונות למשך כעשרים דקות. מה שמשותף לכל שיטות הטיפול הוא תהליך שמרכיב אותן. ראשית עורכים למטופל אבחון, לאחריו בוחרים את הנקודות החשובות שיש להחדיר לתוכן את המחטים. לאחר מכן מחדירים את המחטים לפרק זמן שיקבע על ידי המטפל ולאחר מכן המחטים מוצאים החוצה. לאחר הוצאת המחטים, הטיפול יסתיים עם מדידת הדופק של המטופל.

כתיבת תגובה