פתיחת עוסק פטור

ברמה המילולית – המשמעות של פתיחת עוסק פטור הינה של פתיחת עסק אשר הפעילות העסקית שלו פטורה מגביהה של מע"מ. ברמה המעשית, המשמעות של פתיחת עוסק פטור הינה של פתיחת עסק בהתאם לתחום ההתמחות של העומד בראשו, וזאת בהתאם לסטנדרטים ולקריטריונים אשר קבועים בחוק. בנוסף, כל עוסק פטור 'מוגבל' במחזור פטור   (נכון לשנת 2012, מחזור זה עומד על סכום של 76,884 ₪).

פרטים מעניינים אודות פתיחת עוסק פטור ועוד

היום, פתיחת עוסק פטור נחשבת לאחד מתהליכי פתיחת העסקים הנפוצים והמבוקשים ביותר, וזאת במקביל ובדומה לתהליכים עסקיים בשוק העבודה. בנוסף, סך כל הפעילות העסקית של כל עוסק פטור מוגבלת ב'תקרת שכר', כזו אשר משתנה בהתאם לעליית מדד המחירים לצרכן (למען המחשה, בשנת 2012, למשל, תקרת שכר זו תעמוד על סך של 100,000 ₪ – עלייה ניכרת בהשוואה לשנים קודמות(.

 

פתיחת עוסק פטור

פתיחת עוסק פטור

תהליך פתיחת עוסק פטור – צעד אחר צעד

תהליך חוקי של פתיחת עוסק פטור הינו בגדר חובה, וזאת באופן שהוא נעשה לפני תחילת הפעילות העסקית. בפועל, תהליך של פתיחת עוסק פטור 'מורכב' מן השלבים הבאים: פתיחת תיק עוסק פטור במע"מ / קבלת מספר עוסק פטור בהתאם למספר תעודת הזהות / פתיחת תיק עצמאי ברשות המסים בישראל / פתיחת תיק במוסד לביטוח לאומי. בפועל, התהליך של פתיחת עוסק פטור הינו חד פעמי, ולא 'טעון' בחידוש והרשמה נוספים.

פתיחת עוסק פטור – רלוונטי בעיקר בעבור שכירים!

ובכן, עכשיו זה הזמן והמקום לומר, כי התהליך של פתיחת עוסק פטור רלוונטי בעיקר לשכירים ( ולרוב כלל לא לבעלי מקצועות חופשיים, בעלי עסקים עצמאיים רבים בעלי מחזור עסקי גבוה ועוד ), כאלה אשר מעוניינים בהשלמת הכנסה איכותית ואטרקטיבית, או להפוך לעצמאים כחוק בתחום עיסוק כזה או אחר ועוד . אם גם אתם נמנים על פלח זה של שוק העבודה, אתם מוזמנים ליצור קשר עם חברה מקצועית שמספקת את השירות וליהנות משקט נפשי מבחינת ההתנהלות החשבונאית של העסק מול רשויות המס השונות.

כתיבת תגובה