דם טבורי

דם טבורי – לא זורקים זהב

דם טבורי הוא דם הנלקח מחבל הטבור של התינוק מיד לאחר לידתו. במשך שנים רבות וארוכות הושלך חבל הטבור ואתו הדם הטבורי אל האשפה. בשנים האחרונות גילו המדענים כי דם טבורי מכיל תאי גזע העשויים להציל חיים. את תאי הגזע אפשר לאסוף מיד לאחר הלידה, ולהקפיא ולהשתמש בהם בעת הצורך.

דם טבורי

דם טבורי מכיל תאי גזע המתאימים התאמה גנטית לאדם שממנו הם נאספו בשעת לידתו ופעמים רבות גם לבני משפחתו הקרובים. כיום משמש הדם הטבורי לטיפולים רבים מצילי חיים, ומדע הרפואה המתפתח במהירות עצומה מגלה כל הזמן שימושים נוספים בדם הטבורי.

משפחות אשר שומרות על הדם הטבורי של ילדיהן מבטיחות לילדיהם אפשרויות ריפוי רבות אם חלילה יחלו ויזדקקו להשתלת תאים, ואפשרות ליהנות מהתקדמות הטכנולוגיה ולמצוא פתרונות רפואיים נוספים אם יהיה צורך בכך.

דם טבורי – תרמו לבנק דם ציבורי

נוסף על בנק הדם הפרטי קיים בישראל בנק דם ציבורי. התרומה לבנק הדם הציבורי היא תרומה מצילת חיים. בנק דם טבורי ציבורי פועל בעזרת מימון של משרד הבריאות ומתרומות של נדבנים.

בישראל, מד"א בשיתוף בית חולים הדסה בירושלים מפעילים את בנק הדם הציבורי. לצורך קידום התרומות הוקמה עמותה אשר שמה לה למטרה לעודד יולדות לתרום דם טבורי לבנק הציבורי.

דם טבורי – סיפורה של רונית לוי

הסיפור של רונית לוי מובא באתר האינטרנט של העמותה הישראלית למען בנק ציבורי לדם טבורי. הסיפור ממחיש בצורה כואבת את הצורך במאגר גדול של דם טבורי. רונית נלחמת על חייה מאז שנולדה, גופה אינו מייצר כדוריות אדומות.

במשך שנים רבות אושפזה רונית תקופות ארוכות בבתי חולים בארץ.  כל שבוע היא נזקקת לקבלת עירוי דם. התקווה היחידה של רונית לחיות חיים מלאים ובריאים היא השתלת מוח עצם. בשנים האחרונות פנו הוריה של רונית לבנקים רבים בעולם כדי לקבל תרומת של מוח עצם, אך עד עתה לא נמצא תורם מתאים.

הוריה של רונית פנו בקריאה נרגשת לציבור בישראל ובקשו להרבות בתרומה של דם טבורי.

כתיבת תגובה