הסמכויות של המכון הרפואי

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא גוף רשמי שכפוף למשרד הבריאות ומוסמך לערוך בדיקות רפואיות עבור רשות הרישוי. את הבדיקות הרפואיות מבצעים במכון הרפואי על מנת לבחון את כשירותם של אנשים מסוימים עם ליקויים בריאותיים לנהוג, ותוך מטרה לצמצם למינימום את הסיכון על הכביש ואת תאונות הדרכים. הסמכות של המכון הרפואי היא בצו משרד הבריאות ומכוח תקנות התעבורה, לכן הגורם שמוסמך להתנהל מולו הוא עורך דין תעבורה.

חשוב לזכור שלרשות הרישוי יש סמכות לשלול רישיון נהיגה או לא לאפשר מתן רישיון מלכתחילה. סמכויות אלו אינן קשורות לפסילת רישיון על ידי בית המשפט לאחר הרשעה בעבירות מסוימות כמו נהיגה במהירות מופרזת ונהיגה תחת השפעת אלכוהול, או לסמכותו של קצין משטרה לבצע פסילה מנהלית.

איך משפיעים על החלטות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

לפי פקודת התעבורה, ניתן להגיש ערר על החלטת רשות הרישוי לגבי כשירות נהיגה. החוק מחייב את הגשת הערעור בתוך 30 ימים מהיום שבו נודע לנהג בפועל על השלילה – בין אם במכתב או במסגרת שימוע. זהו גם הרגע שבו מומלץ לערב עורך דין תעבורה ולבחון באופן יסודי את הנושא של הגשת ערעור תוך הצגת נימוקים, הסברים וטענות ברורות.

את הערר מגישים בליווי עורך דין תעבורה לועדת ערר של משרד התחבורה שנמצאת בבית דגן. על מנת להשפיע על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים צריך לצרף לערעור חוות דעת רפואית או תעודת רופא, וכל מסמך אחר שעשוי לתמוך בטענות שנמצאות בבסיס של הערעור. במידה וועדת הערר דוחה את הערעור של מגיש הבקשה בלי לקבוע עבורו תאריך לבדיקה מחודשת, הבדיקה הנוספת תבצע רק לאחר שנה מהיום שבו ניתנה ההחלטה.

כתיבת תגובה