מהי פסילה מנהלית?

פסילה מנהלית ניתנת במעמד ביצוע עבירה על ידי קצין משטרה

אנשים המחזיקים ברישון נהיגה צריכים להכיר את הפסילה המנהלית והסיבות לקבלתה. פסילה מנהלית היא פסילה אשר ניתנת על ידי קצין משטרה במעמד של עבירת תנועה או תאונת דרכים, הפסילה מקפיאה את רישיון הנהיגה ושוללת מהנהג את הזכות לנהוג. הפסילות ניתנות לזמן קצוב ומוגדר על ידי משרד התעבורה, נהג שינהג בעת פסילה עובר על החוק וישפט בחומרה בבית משפט. לקבלת פסילות מנהלתיות יכולות להיות סיבות רבות, הסיבות הנפוצות הן מעורבות בתאונת דרכים, נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול, נהיגה במהירות מופרזת ואי ציות לחוקי התנועה.

משך הפסילה משתנה לפי חומרת העבירה

פסילה מנהלית יכולה להנתן ממספר סיבות, אך משך הפסילה משתנה ממקרה אחד לאחר. כאשר מדובר בעבירה על החוק בלי גרימת נזק כלשהו לאנשים או לרכוש תינתן פסילה מנהלית של 30 יום, במקרה של תאונת דרכים הכוללת נזק לרכוש אך לא לבני אדם תנתן פסילה של 60 יום ובמקרים של תאונות דרכים קטלניות אשר נהרגו בהן אנשים תנתן פסילה באורך של 90 יום. במקרים בהם לא נגרם נזק לאדם, קציני המשטרה יכולים לשקול לקצר את זמן השלילה. השלילה לא מוגדרת כעונש לנהג אלא מתבצעת על מנת להרחיקו מהכביש כדי למנוע סכנות לנהגים אחרים.

אם ברצוני לבטל פסילה מנהלית

אם רישיונכם נפסל על ידי קצין משטרה, הסיפור לא נגמר. לפי הפקודות של משרד התעבורה, לבית משפט ישנה סמכות לבטל פסילה מנהלית. לרוב ההחלטות של בית המשפט יכולות להתבסס על שני פרמטרים. האם מתן הפסילה היה מצודק והאם תגרם סכנה בהחזרת הנהג לכביש. אנשים רבים נוהגים להשתמש בשירותם של עורכי דין במצב כזה.

12

כתיבת תגובה